Ορισμός Virtual Reality

 

Reality is that which, once you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

 

Ο όρος "virtual" χρησιμοποιείται σε μια σειρά από διαφορετικές καταστάσεις για να εκφράσει το μη πραγματικό - το εν δυνάμει πραγματικό.


Ο Αγγλικός όρος έχει κατηγορηθεί ως σχήμα οξύμωρο. Αντ' αυτού προτάθηκαν:

Virtual Reality παραμένει ο πιο διαδεδομένος χαρακτηρισμός.

 

 

 


Η πιο συνήθης μετάφραση είναι αυτή του τίτλου "Εικονική Πραγματικότητα".

Γενικά ο πιο δόκιμος όρος είναι η "δυνητική πραγματικότητα" ή εν δυνάμει πραγματικότητα αποφεύγοντας την απευθείας σύνδεση με την εικόνα. Παρόλα ταύτα, στα πλαίσια της εστίασης του μαθήματος στο χώρο και το σχεδιασμό αυτού, αποφασίστηκε να χρησιμοποιηθεί ο, λιγότερο δόκιμος, όρος εικονική πραγματικότητα.

 

 

 

LawnMower Man: εισαγωγή - επίδειξη

 

 

 


VR είναι μία μέθοδος για να οπτικοποιούμε και επεξεργαζόμαστε περίπλοκα δεδομένα καθώς και να αλληλεπιδρούμε με ηλεκτρονικούς υπολογιστές. (Jaron Lanier 1989)

Είναι μια μεθοδολογία διασύνδεσης και επικοινωνίας με Η/Υ, από τις πλέον πρόσφατες και ενδιαφέρουσες.

Ειναι τεχνολογία και όχι παραίσθηση, οφθαλμαπάτη ή ψευδαίσθηση.

 

 

Οπτικοποίηση:

οπτικό και ακουστικό περιβάλλον του Η/Υ πρός το χρήστη (χωρικό αρχιτεκτονικό μοντέλο, προσομοίωση επιστημονικών στοιχείων, βάση δεδομένων). Τμήματα του περιβάλλοντος μεταβάλλονται από εξωγενείς παράγοντες. Διαδραστικότητα (interactivity) το σημείο κλειδί για ΕΠ.

 

 

 

Αλληλεπίδραση με Η/Υ:

οι κλασσικές μέθοδοι (οθόνη, πληκτρολόγιο, ποντίκι) αντικαθίστανται με:

 

 

 

ΕΠ καλύπτει το θέμα διεπαφής χρήστη με Η/Υ (single-user)

ενώ,

Κυβερνοχώρος ασχολείται με το θέμα διεπαφής μεταξύ χρηστών (multi-user)