13. Kadinsky Clock

Γεωργαλά Βάια, Βαμπούλα Φωτεινή, Μύρικνα Κυριακή, Νάκου Ιφιγένεια, Κοπατσάρης Δήμος

«Εκφράσεις ενός εσωτερικού αισθήματος που διαμορφώνεται σιγά-σιγά , δοκιμάζεται και εξελίσσεται συνεχώς, επανειλημμένα, σχεδόν σχολαστικά. Η λογική, το συνειδητό, ο σκοπός παίζουν εδώ σημαντικό ρόλο. Δεν υπάρχει όμως ο υπολογισμός - μόνο το αίσθημα.» Αυτά είναι μερικά από τα λόγια του Βασίλυ Καντίνσκυ για το ζωγραφικό του έργο «Συνθέσεις» , το οποίο υπήρξε η αφορμή για τη δημιουργία του περιβάλλοντος εικονικής πραγματικότητας που παρουσιάζεται εδώ. Ο πίνακας είναι ένα συνονθύλευμα χρωμάτων και σχημάτων που συνθέτονται αρμονικά, καθώς πλέουν και περιστρέφονται σε έναν χώρο με σαφή όρια και έντονες αντιθέσεις, άγνωστων στο συνειδητό μας, αλλά οικείων στον κόσμο των ονείρων. Προεξέχοντα χρώματα είναι το μπλε, το κίτρινο και το κόκκινο. Μπαίνοντας κανείς στον «εικονικό» χώρο αντικρίσει ένα ιδιόμορφο ρολόι με έναν μόνο λεπτοδείκτη που κινείται ασταμάτητα. Το καντράν είναι χωρισμένο σε τρεις τομείς , ενώ τη θέση των αριθμών καταλαμβάνουν τα βασικά γεωμετρικά σχήματα (σφαίρα, τρίγωνο, κύβος) που είναι ενσωματωμένα σε αυτό (το καντράν). Οι σφαίρες είναι μπλε, τα τρίγωνα κίτρινα, και οι κύβοι κόκκινοι. Σε κάθε τομέα υπάρχει από μια ομάδα σχημάτων (στο πρώτο είναι οι σφαίρες, στον δεύτερο τα τρίγωνα και στον τρίτο οι κύβοι) ενώ υπάρχει σε κάθε τομέα και μια εγκοπή που λειτουργεί σαν πέρασμα για να μεταφερθεί ο χρήστης στ εσωτερικό του ρολογιού – όπου βρίσκεται και ο πίνακας. Έξω από κάθε τομέα του ρολογιού αιωρούνται , αντίστοιχα , τρεις σφαίρες, τρία τρίγωνα και τρεις κύβοι. Ένα από αυτά έχει την δυνατότητα να περάσει μέσω της αντίστοίχου σχήματος, εγκοπής και να εισέλθει στην καρδιά του πίνακα. Εκεί το κάθε σχήμα κινείται στο ρυθμό μιας μελωδίας, ενώ παράλληλα περιγράφει τα σημεία εκείνα του πίνακα που έχουν το αντίστοιχο χρώμα ( με το σχήμα). Το μπλε χρώμα διέπεται από μια ήρεμη μελωδία, το κίτρινο βγάζει έναν οξύ ήχο ενώ, το κόκκινο χαρακτηρίζεται από μια αρκετά έντονη και συναισθηματικά φορτισμένη μελωδία. Ύστερα από αυτή την εσωτερική περιπλάνηση το σχήμα δραπετεύει από τα σφιχτά όρια του ρολογιού, και επιστρέφει στην αρχική του θέση. Ο δείκτης αν και κινείται απειλητικά και αγχωτικά δεν παίζει κανένα ρόλο. Κινείται ατέρμονα χωρίς να παρεμποδίζει την κίνηση των σχημάτων ή να θέτει κάποιους χρονικούς κανόνες. Σκοπός όλων των παραπάνω είναι η δημιουργία ενός καταφυγίου, στην τέχνη, από το άγχος της καθημερινότητας.

 

Keywords: , explorative, platform, collecting, sound, abstract

[487.5 KB]