Αραμπατζίδου Βούλα, Βαρδοπούλου Δέσποινα, Καραλάκη Μαρίκα, Ταράση Νατάσα
"Κάθε αναφορά στην καθημερινή, αντικειμενική ζωή, την πραγματικότητα, έχει εγκαταλειφθεί. Τίποτε δεν είναι πραγματικό εκτός από το αίσθημα ... της μη αντικειμενικότητας."
Στα λόγια αυτά του Μάλεβιτς περικλείεται όλη η φιλοσοφική του θεώρηση σε σχέση με την τέχνη η οποία και εκφράζεται στα έργα του με τις απλούστερες εικαστικές φόρμες όπως το τετράγωνο ή ο κύκλος. Ο πίνακας ‘Μαύρο τραπέζιο και κόκκινο τετράγωνο’ είναι μια χαρακτηριστική εφαρμογή των παραπάνω. Έτσι χρησιμοποιεί τα τρία βασικά χρώματα κόκκινο, κίτρινο, μπλε, τα ουδέτερα άσπρο, μαύρο και επιπλέον το καφέ και το πράσινο σε σχήματα αποκλειστικά τετράγωνα και παραλληλόγραμμα τα οποία αλληλοκαλύπτονται και δημιουργούν σχέσεις βάθους στον πίνακα. Ακολουθώντας την αρχή του σουπρεματισμού όπου ‘υπερέχει(supreme) το καθαρό αίσθημα’ σε κάθε καλλιτεχνικό δημιούργημα, ερμηνεύουμε το έργο με έναν μη αντικειμενικό τρόπο όπου το κάθε χρώμα που χρησιμοποιεί ο Μάλεβιτς έχει το δικό του ανεξάρτητο επίπεδο διατηρώντας μια ιεραρχία στην οποία τα βασικά χρώματα εμπερικλείουν ανάμεσα τους τα παραγόμενα από αυτά(π.χ. το πράσινο μεταξύ κίτρινου και μπλε).Επιπλέον αντιστοιχούμε στην κλίμακα αυτή των χρωματικών επιπέδων μια μουσική κλίμακα στην οποία κάθε χρώμα είναι νότα, ένας ήχος-αίσθημα.
Έτσι ο κινούμενος σε αυτήν την εικονική ‘πραγματικότητα’ μπορεί να αντιληφθεί την εναλλαγή αυτή των επιπέδων συνδυάζοντας νοητά κάθε χρώμα με έναν συγκεκριμένο ήχο . Από την εναλλαγή τρόπου κίνησης, ταχύτητας, κατευθύνσεων μέσα στο περιβάλλον αυτό σε συνδυασμό και με τη χρήση κάποιων anchor οποιοσδήποτε μπορεί να ‘συνθέσει’ μια μοναδική κάθε φορά, υποκειμενική ερμηνεία του έργου στην οποία υπερέχει το καθαρό αίσθημα.
Keywords: , abstract, representative, simulation, soundscape, educational