Ανάλυση-φιλοσοφική θεώρηση
Ο Kunii αναλύει εφαρμογές του κυβερνοχώρου σε
ενότητες/θεματολογίες, τονίζοντας :
- Φιλοσοφία του
- Επίδραση στον πραγματικό χώρο:
- Μοντελοποίηση (τι είναι, ποιά τα
στοιχεία του γενικά και ειδικά)
- Αρχιτεκτονική (οργάνωση στο χώρο)
- Σχεδιασμός και εφαρμογή (διαδικασία
εκτέλεσης, εφαρμογής στο ψηφιακό περιβάλλον)
(επιτυγχάνει κυκλική διαδικασία ανάδρασης που
οδηγεί σε βελτίωση του σχεδιασμού του περιβάλλοντος)
O Tomas αναλύει την ανθρωπολογική και τελετουργική
οπτική του κυβερνοχώρου:
- επιστημονική φαντασία ως χωρικός τελεστής σύνδεση
παρελθόντος με μέλλον
- αναίρεση αισθητήριας και οργανικής δομής του
ανθρώπινου σώματος μέσω σύνθεσης αισθήσεων σε συνθετικά περιβάλλοντα (cyborgs,
data constructs)
- πεδίο δοκιμών για θεωρίες και πρακτικες μετα-βιομηχανικής
μετα-οργανικής ανθρωπολογίας
Αναλύοντας το Gibson, o Tomas διακρίνει τρία "Ευκλείδεια"
χαρακτηριστικά στον κυβερνοχώρο:
- Κοινό διεθνές περιβάλλον εργασίας
- Περιβάλλον μεταφορών εστιασμένο στην εργασία
- Επαναπροσδιορίζει την ανθρώπινη υπόσταση σε
τεχνικο-οικονομικους όρους
LawnMower Man: Fly-Float-Relax
H Turkle, μελετάει τη δημιουργία κοινωνιών στο
κυβερνοχώρο και παρατηρεί ότι:
- μιλάμε
- ανταλλάσσουμε ιδέες
- συνθέτουμε χαρακτήρες και τους υιοθετούμε
- ασπαζόμαστε πολλαπλές φύσεις / φύλα και χαρακτήρες
ταυτόχρονα
- επικοινωνούμε με αυτές τις "πλαστές"
φύσεις και χαρακτήρες
- δημιουργούμε κοινωνικές και σεξουαλικές σχέσεις
με αγνώστους
Καταλυτικός παράγων για τα φαινόμενα αυτά είναι
η ανωνυμία και ανυπαρξία προσωπικής αντιπαράθεσης.
Ο κυβερνοχώρος όπως έχει οριστεί προηγούμενα είναι
ένας άυλος, συνθετικός χώρος που μπορεί να εκφραστεί σε τρία επίπεδα:
- το Internet
- τα Intranets
- Virtual Reality (VR)
Τα δύο πρώτα στηρίζονται στην επικοινωνία, μεταφορά
πληροφοριών, ενώ το τρίτο, VR, έχει μια έντονη χωρική υπόσταση.